Wat is de beste tijd om op LinkedIn te posten?

Heb je je ooit afgevraagd waarom je LinkedIn-berichten geen dubbelcijferige betrokkenheid krijgen?

Hoewel consistentie van cruciaal belang is, ontbreekt het nog steeds aan een boeiende verbinding.

Hierdoor is LinkedIn uitgegroeid van een site voor het zoeken naar werk en het pronken met cv’s tot een plek waar u uw persoonlijke merk kunt creëren.

Als u uw inhoud wilt promoten en nieuwe contacten wilt leggen in de zakelijke of consumentenwereld, is LinkedIn een uitstekende keuze.

Nu LinkedIn onlangs functies heeft toegevoegd, zoals een native videofeed, krachtige targetingmogelijkheden en verhalen, hebben kleine bedrijven en bureaus meer mogelijkheden om met hun publiek op LinkedIn te communiceren. Organische bekendheid op LinkedIn is echter iets waar een groot aantal individuen nooit van zal genieten.

Volgens de statistieken kiest 91 procent van de leidinggevenden als eerste voor LinkedIn bij het zoeken naar werkgerelateerd materiaal. Vanwege de enorme gebruikersbasis van het platform (meer dan 300 miljoen maandelijkse actieve gebruikers), kan uw materiaal in de shuffle verloren gaan.

Dat gezegd hebbende, wat raden jullie ons aan om nu te doen?

Het vinden van het ideale moment om op LinkedIn te posten, kan je helpen om de meeste interactie te krijgen.

Door te posten wanneer uw publiek online is, kunt u meer conversatie genereren en meer interactie krijgen.

Het kan echter een moeilijke taak zijn om erachter te komen wanneer u op LinkedIn moet publiceren. Maak je geen zorgen! Om u te helpen, hebben we enkele statistieken en advies samengesteld, ondersteund door ervaring.

Inhoudsopgave

  1. Wanneer is de gemiddelde beste tijd om op LinkedIn te posten?

  2. Wat zijn de beste en slechtste tijden om op LinkedIn te posten?

  3. Hoe vind je de beste tijd om op LinkedIn te posten?

Wanneer is de gemiddelde beste tijd om op LinkedIn te posten?

In onze recente studies over:

  1. De beste tijd om op Facebook te posten

  2. De beste tijd om op Twitter te posten

  3. De beste tijd om op Instagram te posten

  4. De beste tijd om op TikTok . te posten

  5. De beste tijd om op YouTube te posten

We hebben ontdekt dat het beter is om te experimenteren en uw eigen gegevens te verzamelen dan te vertrouwen op een vooraf bepaalde lijst met optimale uren.

Het volgen van de algemene principes kan echter een solide startpunt zijn om te bepalen wanneer u moet publiceren. Het gebruik van deze bepaalde tijden kan wonderen doen voor uw LinkedIn-merk.

Laten we eens kijken naar enkele gegevens van grote marketingbureaus voor sociale media om te zien wanneer merken op LinkedIn moeten publiceren voordat we uw eigen persoonlijke ideale tijd bepalen om te posten.

Oberlo suggereert het tijdsbestek tussen 10–11 uur op dinsdag, woensdag en donderdag als de beste keuze.

Quintly geeft de voorkeur aan posten tussen meerdere tijdframes; 7–8 uur, 12 uur en 17–18 uur.

Hubspot geeft de voorkeur aan de tijd tussen 10.00 en 12.00 uur en woensdag als de beste dag om te posten.

SproutSocial beweert dat dinsdag, woensdag en donderdag, van 9.00 uur tot 12.00 uur, de beste posttijden zijn voor LinkedIn.

thebalancesmb zet zijn weddenschappen op 7–8 uur en 17–18 uur.

Volgens Buffer zijn de ideale tijden om op LinkedIn te publiceren op dinsdag, woensdag en donderdag tussen 07.30 uur en 17.00 uur.

LinkedIn-posttijden: wanneer zijn ze het beste en het slechtste?

Volgens de gegevens die zijn verzameld door verschillende beheerorganisaties voor sociale media, is posten op LinkedIn altijd veilig.

Werkuren (10–18 uur): Interactie met LinkedIn is te zien in de eerste helft van de kantooruren wanneer mensen door het netwerk cruisen op zoek naar nieuw onderzoek, meningen en inspiratie voordat ze zich overgeven aan hun kantoorwerk.

reistijden naar kantoor (7u-9u, 18u-20u): Dat is begrijpelijk. Wanneer ze ‘s ochtends naar hun werk rijden of naar huis gaan, checken velen hun LinkedIn-feeds.

LinkedIn-berichten moeten op de volgende tijdstippen van de dag worden vermeden:

Weekends zijn de slechtste dagen van de week om op LinkedIn te posten. De meerderheid van uw publiek zal erop uit zijn om plezier te hebben met hun vrienden of tijd door te brengen met hun dierbaren. Als gevolg hiervan moet een bericht alleen voor de weekdagen worden gepland.

Maandag was de minst actieve dag van de week in vergelijking met de rest. Het is begrijpelijk dat mensen op maandag weinig tijd hebben om hun feeds te lezen vanwege inhaal- en weekplanningsvergaderingen.

Posten buiten de normale kantooruren wordt eveneens afgeraden. Na werktijd gebruiken de meeste mensen persoonlijke sociale-mediasites in plaats van zakelijke sites.

Deze tijdsperioden zijn uitstekende startpunten voor elk bedrijfs- of merkprofiel op LinkedIn. Probeer ze zelf uit om te zien of u significante reacties kunt uitlokken.

Wanneer is het ideale moment om op LinkedIn te publiceren?

Nu u de gemiddelde beste tijden weet om op LinkedIn te posten om uw LinkedIn-marketingplan te verbeteren, is het tijd om de ideale tijd te bepalen om te publiceren, met name voor uw LinkedIn-profiel.

Het analyseren van uw profielgegevens is de meest nauwkeurige benadering om uw persoonlijke beste tijd te bepalen. Dit geldt ongeacht de sociale netwerksite. LinkedIn-statistieken zijn vergelijkbaar met die van Facebook en Twitter.

Het gebruik van LinkedIn-analyse geeft u toegang tot een schat aan informatie over uw LinkedIn-profiel, maar weten wat het doet en hoe u het succesvol kunt gebruiken, zijn twee totaal verschillende dingen.

Om het optimale moment te bepalen om op LinkedIn te publiceren, hebben we een experiment in vier stappen ontworpen dat u kunt uitvoeren.

De onderstaande stappen laten u zien hoe elke functie in LinkedIn-analyse werkt.

Laten we beginnen.

Stap 1: Selecteer meerdere tijdframes om op LinkedIn te posten

Om een ​​solide beleid voor publicatie op LinkedIn te creëren, moeten we eerst de beste tijdvakken van de dag en de maand verkennen om te zien welke het beste werken.

Om te beginnen, spreid je experimenten uit in de loop van een maand. Post deze maand drie keer per dag: ‘s ochtends, halverwege en ‘s avonds.

Het is een goed idee om uit te gaan van de eerder genoemde gemiddelde beste tijden.

Laten we voor LinkedIn zeggen dat onze tijdvakken als volgt zijn onderverdeeld:

  1. 7–8 uur

  2. 10–12 uur

  3. 17.00–18.00 uur

  4. En elke avond na werktijd — om te zien of uw merk de oude LinkedIn-mythes kan doorbreken.

Posten naar zoveel verschillende tijdsperioden wordt een moeizame taak. Dat is waar het gebruik van een beheersysteem voor sociale media zoals SocialPilot om de hoek komt kijken.

Stap 2: Plan LinkedIn-berichten met behulp van een planningsservice.

Wanneer je SocialPilot gebruikt, kun je je social media posts maanden van tevoren plannen en automatisch laten plaatsen op het tijdstip en de datum van jouw keuze zonder dat je je zorgen hoeft te maken over het maken van een fout.

Gebruik deze geautomatiseerde plannings- en plaatsingstool voor meer informatie over de beste tijden om te posten. Het enige wat je hoeft te doen is de contentplanner gebruiken om meerdere tijdvakken te kiezen voor elke dag van de maand, en je stukken worden automatisch gepubliceerd op LinkedIn.

Na een maand proberen met verschillende tijdsloten, kun je je statistieken bekijken om te ontdekken welke tijd en dag de grootste betrokkenheid hebben gecreëerd. Dan komt de derde en belangrijkste stap.

Stap 3: Duik in uw LinkedIn-analysepagina om de prestaties te beoordelen

U kunt zien hoe goed uw LinkedIn-pagina presteert door naar het analysegedeelte te kijken, dat gedetailleerde informatie biedt over de statistieken en trends van uw pagina in de loop van de tijd.

Met filters voor functie-, anciënniteit en bedrijfsgrootte bieden LinkedIn-analyses ook diepgaande inzichten in demografische gegevens van het publiek.

We zullen echter alleen het gedeelte ‘Update’ van de LinkedIn-analysepagina voor deze blog onderzoeken, waarmee u de vertoningen, klikfrequenties en andere betrokkenheidsstatistieken kunt herkennen die op uw artikelen zijn ontvangen.

De knop “Analytics” vindt u bovenaan uw LinkedIn-profielpagina. Er verschijnt een vervolgkeuzemenu wanneer u erop klikt en u ziet drie verschillende opties: recente bezoekers, recente updates en recente volgers.

Dit brengt u naar een dashboard met een samenvatting van LinkedIn Update-statistieken wanneer u op “Updates” klikt.

De LinkedIn Analytics Update-pagina is nu opgedeeld in drie secties.

Hier zijn de hoogtepunten van uw laatste 30 dagen van interactie met uw experiment op één plek, zodat u op een meer algemene manier kunt begrijpen hoe anderen erover denken.

Ten tweede ziet u geconsolideerde betrokkenheidscijfers op het tabblad ‘Statistieken bijwerken’. Je kunt in de bovenste balk kiezen hoe ver terug in de tijd je de activiteitsgegevens van je berichten wilt zien.

U kunt ook het soort engagementstatistiek kiezen dat u wilt gebruiken. Op basis van die meting wordt de informatie getoond.

Beweeg de muisaanwijzer over de grafische weergave na het selecteren van het tijdsbestek en de statistieken om het precieze aandeel van de betrokkenheid te zien dat je op een specifieke dag hebt ontvangen voor zowel organische als gesponsorde berichten.

Met behulp van de ‘Update metrics’ krijgt u informatie om u te helpen bij het selecteren van de ideale dagen om op LinkedIn te posten.

Het laatste deel, ‘Betrokkenheid bijwerken’, biedt u een schat aan gegevens over betrokkenheidsmetingen in tabelvorm voor elk bericht dat u heeft geplaatst.

Je krijgt hier ook het filter “Tijdbereik” om te kiezen hoe ver terug je de activiteitsgegevens van je individuele berichten wilt zien.

Met behulp van deze sectie kunt u de beste tijden vinden om voor uw merk te posten.

Stap 4: Noteer de gegevens in de spreadsheet

Nu heb je de middelen om erachter te komen wat de beste tijd en dag is om te posten. Maar hier is de vangst. In het gedeelte ‘Betrokkenheid bijwerken’ wordt geen vast tijdstip van geposte inhoud weergegeven.

Dus hoe zou je de beste tijd krijgen om te posten?

Ik stel voor om uw gegevens, tijd en dag in een spreadsheet te ordenen en er later naar terug te gaan om te vergelijken welke dag en tijd u de meeste betrokkenheid hebben bezorgd.

U kunt ook het soort engagementstatistiek kiezen dat u wilt gebruiken. Op basis van die meting wordt de informatie getoond.

Beweeg de muisaanwijzer over de grafische weergave na het selecteren van het tijdsbestek en de statistieken om het precieze aandeel van de betrokkenheid te zien dat je op een specifieke dag hebt ontvangen voor zowel organische als gesponsorde berichten.

Met behulp van de ‘Update metrics’ krijgt u informatie om u te helpen bij het selecteren van de ideale dagen om op LinkedIn te posten.

Het laatste deel, ‘Betrokkenheid bijwerken’, biedt u een schat aan gegevens over betrokkenheidsmetingen in tabelvorm voor elk bericht dat u heeft geplaatst.

Aangezien u al over de beste informatie voor de dag beschikt, zal het niet veel werk kosten om alleen de timing van de berichten die op die dag zijn geplaatst, te onderzoeken.

Als je gegevens op deze manier zijn georganiseerd, kun je de gemiddelde betrokkenheid vergelijken die is ontvangen voor de ochtend-, middag- en avondposts. Er kunnen meerdere gelegenheden zijn waarbij je een uitstekende mate van betrokkenheid hebt.

Gebruik daarna regelmatig de planningsfunctie om op de optimale tijden te posten.

Het afronden

Met de steeds groter wordende mogelijkheden van LinkedIn is het cruciaal om je content te posten wanneer je publiek maximaal aansluit bij je profiel.

Om nog maar te zwijgen van het feit dat de timing van uw berichten slechts één aspect is om u op te laten vallen. Zie het als een kans om te pronken met het op maat geschreven materiaal dat je hebt gemaakt voor de doelgroep waarop je je richt. Het komt allemaal neer op het produceren van hoogwaardige content voor je doelgroep aan het eind van de dag.

Gebruik tools voor het beheer van sociale media zoals SocialPilot om uw sociale media-inhoud te plannen. Naast LinkedIn stroomlijnt het uw marketinginspanningen op alle sociale-mediaplatforms. Meld u aan voor een gratis proefperiode en begin met posten!

Ga voor meer hulp naar LinkedIn Bellen.


Comments

Popular posts from this blog

Hoe de Google Meet-microfoon te repareren werkt niet / reageert niet op Mac en Chromebook?

Amazone || Hoe de Amazon-app te repareren werkt niet of opent niet Probleem opgelost