Wifi Problemen met je Garmin smartwatch? Probeer deze stappen

Als ze dat doen, presteren de fitnesstrackers van Garmin bewonderenswaardig. Helaas melden sommige gebruikers bij het bedienen van Garmin-smartwatches (zoals de Vvoactive 3 Music & 4, Venu, Forerunner-modellen en Fenix-modellen) een breed scala aan wifi-problemen en -storingen. Vooral veel Garmin smartwatch-klanten hebben gemeld dat ze geen verbinding kunnen maken met hun thuis- of zakelijke wifi-netwerken!

Vorig jaar moest het bedrijf een nieuwe update implementeren om een ​​ernstig wifi-probleem op te lossen dat de meeste van zijn smartwatch-productlijnen trof. Voor veel gebruikers was de Error 'WiFi 0200' een ernstige ergernis die alleen kon worden opgelost door de vereiste Garmin software-update te downloaden en te installeren.


Zegt uw Garmin smartwatch steeds "wachtwoord onjuist"?

Bij het uitvoeren van programma's die wifi nodig hebben, zoals Spotify, melden veel Vivoactive-lezers problemen zoals 'Onjuist wachtwoord'.

Verschillende gebruikers die de Venu smartwatch bezitten, hebben hetzelfde probleem ervaren.


Als je een Garmin-gebruiker bent en vreemde wifi-problemen hebt, loop dan deze checklist door

  1. Voordat u verbinding probeert te maken met een WiFi-netwerk, moet u ervoor zorgen dat uw Garmin-apparaat is verbonden met de Garmin Connect-app voor mobiele apparaten of de Garmin Express-applicatie op uw pc. Zorg dus dat je eerst Garmin Connect of Express gebruikt om wifi in te stellen!
  2. Controleer of uw Garmin-horloge en uw mobiele telefoon (of een ander apparaat) verbinding maken met hetzelfde wifi-netwerk
  3. Zorg ervoor dat het wifi-netwerk waarmee u verbinding wilt maken zowel de 2,4 GHz-frequentie als de 802.11g draadloze standaard ondersteunt - de 802.11n-standaard is achterwaarts compatibel met 802.11g-apparaten. Sommige gebruikers merkten echter op dat om de wifi van hun Garmin-apparaten te laten werken, ze een 802.11g 2,4 GHz draadloos LAN-toegangspunt moeten instellen! U kunt ook de transmissiemodus van uw router wijzigen in 802.11g via de beheerdersinstellingen van de router.
  4. In plaats van uw SSID (netwerknaam) te verbergen, houdt u deze zichtbaar. Raadpleeg de handleiding van uw router om het verbergen van de SSID van uw netwerk uit te schakelen.
  5. Gebruik een beveiligd netwerk met wachtwoordbeveiliging in plaats van een open of openbaar netwerk.
  6. Zorg ervoor dat uw wifi-wachtwoord alleen alfanumerieke tekens bevat, zoals cijfers en hoofd- en kleine letters.
  7. Verander de beveiligingsstandaard op je wifi naar WPA2 of WPA-PSK. Wanneer hun beveiliging op WEP staat, melden een aantal lezers dat hun wifi niet werkt.
  8. Controleer op firmware-upgrades op uw toestel via Garmin Connect of Garmin Express.
  9. Schakel in de wifi-instellingen van je Garmin Auto Upload in. Ga naar Instellingen > Wi-Fi > Automatisch uploaden > Aan op uw Garmin smartwatch.
  10. Schakel de functie Automatische software-updates bij verbinding met wifi in als deze beschikbaar is op uw Garmin smartwatch-model via Instellingen > Systeem > Software-update > Auto-update en schakel deze in als deze toegankelijk is.

Controleer uw wifi-verbinding met de Garmin Connect app

  • Open Garmin Connect op uw toestel
  • Tik op het volgende op basis van mobiel besturingssysteem

  1. Apple iOS en iPadOS: de ••• Meer-knop
  2. Android: het hamburgermenupictogram (drie regels)
  • Selecteer Garmin toestellen en selecteer vervolgens uw toestel
  • Ga naar Algemeen > WiFi-netwerken

  • Kies uw wifi-netwerk en selecteer vervolgens Verbinding testen > Verbinden
Controleer uw wifi-verbinding in Garmin Express

  • Start Garmin Express
  • Selecteer Apparaat > Hulpmiddelen en inhoud

  • Kies het tabblad hulpprogramma

Lukt het je om met succes verbinding te maken en het wifi-netwerk te testen?

Als dit niet het geval is, zet u uw Garmin-apparaat uit, wacht 60-90 seconden en zet u het vervolgens weer aan. Nadat je een zachte reset hebt uitgevoerd, probeer je opnieuw verbinding te maken met een wifi-netwerk.

Als opnieuw opstarten niet helpt, reset je de apparaatinstellingen van je Garmin

  • Ga op uw Garmin smartwatch naar Instellingen of Menu > Systeem > Reset

  • Kies Standaard herstellen of Standaard herstellen

  1. Hiermee worden alle instellingen van uw apparaat teruggezet naar de standaard fabriekswaarden MAAR slaat al uw gebruikersgegevens, opgeslagen muziek en geschiedenis op

Verwijder het wifi-netwerk en sluit je opnieuw aan

De meest typische oplossing voor Wi-Fi-problemen met de meeste elektrische apparaten is om het netwerk volledig los te koppelen van je smartwatch of fitnesstracker en er vervolgens opnieuw aan te koppelen. Probeer het uit en kijk of het je probleem oplost.

  • Ga op je Garmin smartwatch naar Instellingen > WiFi
  • Kies Mijn netwerken
  • Selecteer je huidige wifi-netwerk en tik op Verwijderen

  • Start uw Garmin-smartwatch opnieuw op
  • Ga naar Instellingen > WiFi > Netwerk toevoegen
  • Wacht tot je apparaat naar lokale netwerken zoekt
  • Kies een beschikbaar netwerk en voer het wachtwoord in, indien van toepassing
  • Wacht tot uw Garmin verbinding heeft gemaakt voordat u het bericht op het scherm zoekt. Succesvolle verbinding

Wifi automatisch uploaden inschakelen

Zodra uw Garmin smartwatch klaar is met het opnemen van de activiteit, uploadt de instelling voor automatisch uploaden voor WiFi de gegevens naar uw Garmin Connect account.

Verschillende gebruikers meldden dat na het inschakelen van deze instelling hun wifi-problemen verdwenen!

  • Open Instellingen > Wifi
  • Automatisch uploaden inschakelen

Test uw Garmin met behulp van een GUEST Network

De optie om een ​​gastnetwerk op te zetten is bij de meeste huidige routers inbegrepen. Volg de instructies voor uw specifieke router om een ​​gast-SSID in te stellen op de 2,4 GHz-band zonder wachtwoordbeveiliging, alleen voor testdoeleinden.

Configureer vervolgens met Garmin Connect of Garmin Express dat netwerk en test het op uw Garmin smartwatch.

Als het werkt met uw gastnetwerk, verwijder het dan van Garmin en probeer er een wachtwoord aan toe te voegen. Controleer of dat werkt.

Start uw wifi-router opnieuw op of reset deze

  • Controleer of je verbinding kunt maken met het netwerk nadat je je wifi-router opnieuw hebt opgestart.
  • Reset je router naar de fabrieksinstellingen en probeer het eens

Gebruik uw telefoon of mobiele apparaat als persoonlijke of mobiele hotspot



  • Kijk of je in plaats daarvan je Garmin smartwatch kunt koppelen aan de persoonlijke hotspot van je telefoon.
  • In dit artikel wordt uitgelegd hoe je een persoonlijke hotspot instelt op een Apple iPhone.
  • Zie dit ondersteuningsartikel voor Android over het delen van een mobiele hotspot.

Foutmelding "Kan geen verbinding maken met een Wi-Fi-netwerk. Foutcode 010”?

Wanneer u uw Garmin smartwatch probeert te verbinden met wifi, krijgt u de foutcode 010. Upgrade om te beginnen de beveiliging van uw router naar WPA-PSK en test of uw Garmin nu verbinding maakt.

Als dit niet het geval is, probeert u deze stappen:

  • Als uw model dit toestaat, schakelt u Automatische software-updates (ook bekend als Software-update of Auto-Update) in de systeeminstellingen van uw horloge in.

  • Uw wifi-netwerk verwijderen
  • Voeg toe en maak opnieuw verbinding met dat wifi-netwerk

Andere suggesties voor wifi-problemen met Garmin smartwatches

Wi-Fi-fout 0700 – Als uw Garmin-apparaat geen verbinding kan maken met uw wifi-thuisnetwerk en foutnummer 0700 weergeeft, moet u onmiddellijk contact opnemen met Garmin-assistentie. Dit is een zeer zeldzame probleemcode en wanneer mensen er last van hebben gehad, heeft Garmin het apparaat vaak vervangen.

Bericht over netwerkfout, probeer het opnieuw - Als u dit probleem krijgt wanneer u verbinding probeert te maken met uw Garmin fitnesstracker of smartwatch, betekent dit meestal dat uw wifi-netwerk niet compatibel is met de 802.11b- of 802.11g (2,4 GHz-frequentie) draadloze standaarden. De uitgebreide richtlijnen van Garmin over dit onderwerp zijn hier te vinden.

Fouten bij verbinding mislukt – Als uw Garmin aangeeft dat uw wifi-verbinding is mislukt, kunt u overwegen het 5GHz-signaal van uw router tijdelijk uit te schakelen. Controleer of uw Garmin verbinding kan maken met het 2,4 GHz-signaal van uw wifi. Als dat het geval is, zou u de 5GHz opnieuw moeten kunnen inschakelen en toch uw Garmin kunnen laten werken nadat deze verbinding heeft gemaakt.

Afronden

We hopen dat dit korte artikel u enkele nuttige ideeën heeft gegeven voor het oplossen van problemen met uw Garmin Smartwatch of Fitness Tracker Wi-Fi.

Kortom, als uw nieuwe Garmin-tracker niet werkt met uw Wi-Fi-netwerk, is dit meestal te wijten aan een 2,4 Ghz/5,0 Ghz-kanaalprobleem, waardoor u alleen het 2,4 GHz-kanaal moet gebruiken.

Of het wifi-probleem zich blijft voordoen nadat je de wifi-router hebt geprobeerd en getest, kijk of er een nieuwe Garmin-software-update beschikbaar is. U kunt ook proberen het wifi-netwerk te verwijderen en opnieuw toe te voegen en eraan deel te nemen.

Als u hulp wilt krijgen van een Garmin-expert, kunt u hulp van hen krijgen door contact met hen op te nemen via Garmin Bellen.

Comments

Popular posts from this blog

Hoe de Google Meet-microfoon te repareren werkt niet / reageert niet op Mac en Chromebook?

Amazone || Hoe de Amazon-app te repareren werkt niet of opent niet Probleem opgelost

Hoe op te lossen: Facebook-opmerkingen worden niet geladen