Hoe naar Effectief communiceren met Amazon Seller Central


Niets is erger dan proberen te communiceren met een Seller Central-agent en het gevoel hebben dat je constant verkeerd wordt begrepen. In eerdere blogposts hebben we besproken hoe we om moeten gaan met verschillende fouten in het Amazon-inventarissysteem, waarvan sommige het nodig maken een zaak op te zetten en een schriftelijke nota te sturen waarin wordt verzocht om een ​​onderzoek, terugbetaling of een andere vorm van hulp.

Log in op uw Amazon-verkopersaccount en selecteer "Help" in de rechterbovenhoek van het scherm om een ​​zaak te openen. Er verschijnt een vak met de optie "Contact" ondera https://www.edesk.com/blog/communicate-amazon-seller-central/an. De vraag "Met welke dienst kunnen wij u van dienst zijn?" zal hierna verschijnen. Klik op 'Verkopen op Amazon', waardoor u een selectie van mogelijkheden krijgt voor het probleem dat u ondervindt. U kunt de lijst met problemen bekijken om te zien welke het beste past bij de situatie die u ondervindt.

Er zijn vijf dingen waarmee u rekening moet houden wanneer u contact opneemt met een vertegenwoordiger van Seller Central via de knop "Contact" - hier zijn ze.

1. Wees voorbereid met de juiste info

U moet wat basisinformatie verstrekken over de moeilijkheid waarmee u wordt geconfronteerd, dus het is een goed idee om die informatie bij de hand te hebben voordat u uw zaak opent. Als het een verzendingsprobleem is, zorg er dan voor dat u het trackingnummer heeft. Als je problemen hebt met een bepaald product, zorg dan dat je de ASIN of UPC hebt. Alle verdere informatie die u kunt verstrekken, zoals schermafbeeldingen, is nuttig voor de vertegenwoordiger die u helpt.

2. Begin altijd met e-mail

U krijgt de keuze of u een e-mail of een telefonische reactie wilt ontvangen van de vertegenwoordiger. Stuur altijd een e-mail met een gedetailleerde beschrijving van uw probleem en een verzoek om een ​​e-mailantwoord. Het is handig om een ​​papieren spoor te hebben dat documenteert wat er in de loop van uw rechtszaak is gebeurd. Zelfs als je denkt dat je dat papieren spoor in de toekomst niet nodig zult hebben, is het altijd handig om het te hebben. Ook als u een e-mail wilt, kan de agent u bellen. Andere keren de telefoon om je te informeren dat ze je hebben gemaild (lijkt een beetje overdreven, vind je niet?). Het is een goed idee om Amazon's Seller Central-telefoonnummer op te slaan in de contacten van je telefoon, zodat je weet wanneer ze de volgende keer bellen.

3. Wees beleefd

Je moeder had gelijk: in deze wereld gaat beleefdheid een lange weg. Dus wees hoffelijk! Blijf aardig bij het personeel van Seller Central, zelfs als je reageert op hun derde of vierde reactie in jouw geval. Spreek altijd dankbaarheid uit voor hun tijd en gebruik het toverwoord 'alsjeblieft'.

4. Gebruik de "magische woorden"

Afgezien van het woord "alsjeblieft", zijn er nog een paar andere magische uitdrukkingen waar vertegenwoordigers van Seller Central goed op reageren. De bedrijfstraining van Amazon is gericht op belangrijke thema's die u moet onderstrepen om de Seller Central-agent te helpen uw verzoek beter te begrijpen:

De klantervaring: U weet waarschijnlijk dat Amazon ernaar streeft de meest klantgerichte retailer ter wereld te zijn. Ze willen dat klanten een geweldige tijd hebben om op hun website te kopen, zodat ze in de toekomst als loyale klanten zullen terugkeren. Vertegenwoordigers bij Seller Central wordt geleerd om de ervaring van de klant voorop te stellen, zelfs als dat betekent dat u uw eigen behoeften als externe verkoper negeert. De kans dat u een goed antwoord krijgt, is aanzienlijk groter als u de agent kunt uitleggen hoe uw probleem de klantervaring schaadt.

Hier is een voorbeeld van twee verschillende methoden om hetzelfde verzoek te schrijven, waarvan er één de trefwoorden bevat:

Niet zo effectief:  Help me alsjeblieft met het wijzigen van de titel van dit product om de verkoop te verhogen. De bestaande titel is onjuist en mijn product verschijnt niet op de eerste zoekpagina.

Effectiever: de ervaringen van klanten worden geschaad door de huidige titel van dit product, waardoor het moeilijk te vinden is in een zoekopdracht met de juiste titel. Wijzig de producttitel om de klantervaring te verbeteren.

Neem de leiding: Amazon-medewerkers leren de leiding te nemen over situaties en te werken aan het vinden van de beste oplossing. Als u de zaak ronddraait en de agent niet behulpzaam is, herinner hem er dan beleefd aan om de verantwoordelijkheid voor de situatie op zich te nemen.

Voorbeeld: Bedankt voor uw voortdurende hulp. We werken al meer dan een week aan dit probleem en hebben nog steeds geen oplossing gevonden. Neem alstublieft de verantwoordelijkheid voor dit probleem en help mij bij het vinden van de beste oplossing.

5. Wees volhardend

Wanneer u voor de eerste (of zelfs tweede) keer contact opneemt met Seller Central, krijgt u mogelijk geen bevredigend antwoord. Als u denkt dat het antwoord van het eerste antwoord onjuist is, wees dan volhardend (maar altijd respectvol volhardend!) bij het heropenen van de zaak. Je zou op dit punt de uitdrukking "verantwoordelijkheid nemen" kunnen gebruiken, of je zou een ander toverwoord kunnen gebruiken: escaleren.

Bedankt voor uw voortdurende hulp in deze kwestie, bijvoorbeeld. Het bedrag van de vergoeding die ik heb ontvangen is onbillijk. Zie de lijst met telefoonnummers die ik hieronder heb verstrekt. Escaleer mijn zaak naar uw supervisor als u mij niet kunt helpen bij het ontvangen van de juiste terugbetaling. Dank u voor uw hulp!

Bonustips

Onze vrienden bij Skubana hebben ons deze drie aanvullende tips gegeven. Het doel is om een ​​hoger niveau van ondersteuning te krijgen.

Bel Amazon Verkopersondersteuning aangezien het nummer is gespecificeerd op Amazon Bellen en vraag om te spreken met het Captive FBA-team of een FBA Captive Associate - Dit zal helpen bij eventuele taalbarrières (omdat Captives gevestigd zijn in de Verenigde Staten of Costa Rica) en zal zorgen voor u met iemand met een hoge mate van vaardigheid en begrip. Dit zijn de mensen die speciaal zijn opgeleid om de moeilijkste problemen op te lossen waarmee Amazon-verkopers worden geconfronteerd.

Gebruik de TAX-vraagsectie wanneer u contact opneemt met Amazon Support - Dit waarschuwt het ondersteuningsteam dat u een dringende vraag heeft en snelle hulp nodig heeft. Het maakt het ook waarschijnlijker dat iemand met veel ervaring je zal helpen.

Houd er bij het bellen met Amazon rekening mee dat de Indiase standaardtijd 9 uur en 30 minuten voorloopt op de Oosterse tijd. Dus bellen om 17:51 uur. EST / 3:21 a.m. IST brengt u in contact met iemand in de Verenigde Staten of Zuid-Amerika.

Laatste gedachten

Hopelijk helpen de aanbevelingen in deze blogpost je om duidelijker te praten met het personeel van Seller Central. We willen als Amazon-verkopers onthouden dat er een mens is aan de andere kant van onze e-mails naar Amazon. In elke situatie kan communicatie een uitdaging zijn, maar er zijn manieren voor ons om beter te zijn als het gaat om het openen van zaken in Seller Central.

Comments

Popular posts from this blog

ESET-foutcode 2753 & 2503 – Fouten herstellen

​Hoe PayPal API-codefout 10417 te repareren?

Hoe spreek ik met iemand bij de klantenondersteuning van Outlook?